Salesforce maakt werk van digitale transformatie
Salesforce lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen.
Uit een onderzoek van Accenture blijkt dat retailers die hun klanten gepersonaliseerd benaderen, zowel digitaal als in een fysieke winkel, beter presteren dan andere ondernemers. Daarnaast toont het Connected Shoppers Report van Salesforce aan dat 24 procent van het winkelend publiek graag wil dat een retailer met locatie-technologieën achterhaalt wie ze zijn, zodra ze de winkel inlopen. Bijna de helft van de ondervraagden (49 procent) is bereid om data en sociale media-profielen te delen om zo een betere service te krijgen. Voor retailers die hier slim op inspelen, biedt dit een mooie kans om een goede relatie met de klant op te bouwen en groei te realiseren.
Slim en effectief
De Salesforce Marketing Cloud is een digitale marketing-hub waarmee marketeers op een eenvoudige manier 1-op-1 customer journeys in verschillende kanalen kunnen inplannen, personaliseren en optimaliseren. De Marketing Cloud brengt alle zaken die belangrijk zijn voor een marketeer samen: een compleet overzicht van de klant, content, personalisatiemogelijkheden en digitale marketingkanalen (e-mail, mobile, web, apps, sociale media en advertising). Door gebruik te maken van geautomatiseerde journeys en data te verzamelen voor toekomstige campagnes, gaan retailers slimmer met hun klanten om en kunnen ze voorspellen hoe groot de kans is dat een klant een bepaalde actie onderneemt.
Nieuwe diensten
De nieuwe Marketing Cloud-services speciaal voor retailers zijn:
- Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys: dit framework helpt retailers hun customer journeys in te richten en digitale programma’s efficiënt uit te voeren. Door zorgvuldig opgezette interviews en workshops, helpt het Strategic Framework om retailers hun digitale doelen te bepalen, bestaande programma’s te herzien en kansen om de omzet te verhogen te signaleren. De middelen die Salesforce hiervoor gebruikt zijn onder andere path-to-value analyses, templates voor mail en mobiele marketingcontent en gepersonaliseerde best practices. Daarnaast zijn er aparte toolkits beschikbaar voor specifieke vakgebieden in de retailbranche, zoals inrichting, kleding en supermarken.
- Salesforce Strategic Retail Professional Services: als retailers eenmaal het Strategic Framework hebben doorlopen, kunnen ze gebruik maken van de expertise van retail-professionals binnen Salesforce . Met de hulp van deze professionals kunnen retailers hun eigen digitale marketingprogramma’s op te zetten en efficiënt hun customer journeys beheren.
Meer over
Lees ook
Succesvol digitaliseren: de kracht van Business-IT Alignment
Digitalisering raakt niet alleen het producten- of dienstenportfolio van organisaties, maar ook de processen. Business en IT zijn onafscheidelijk geworden, waardoor een goede afstemming tussen IT-strategieën en bedrijfsdoelen noodzakelijk is voor succes. Uit onze ervaring blijkt dat veel organisaties moeite hebben met deze afstemming, wat leidt to1
Hannover Messe 2025: toonaangevende industriebeurs focust op AI en duurzame innovaties
De Hannover Messe, de grootste industriebeurs ter wereld, keert van 31 maart tot en met 4 april 2025 terug. Onder het motto ‘Industrial Transformation – Energizing a Sustainable Industry’ presenteren meer dan 4.000 bedrijven uit de machinebouw, elektrotechniek, digitale industrie en de energiesector in het Duitse Hannover
Backbase opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam
De opening van het nieuwe wereldwijde hoofdkantoor is meer dan alleen een mijlpaal voor Backbase. Het is een gedurfd statement over de visie van het bedrijf op de toekomst van bankieren.